بارش شدید باران  و تگرگ موجب آبگرفتگی معابر عمومی مراغه شد

بارش شدید باران بهاری، موجب آبگرفتگی بسیاری از خیایان ها و معابر عمومی مراغه شد.

بارش باران که از صبح امروز (شنبه) آغاز شده، علاوه بر آبگرفتگی برخی خیابان ها و معابر عمومی، موجب کندی تردد خودروها در سطح این شهر شد.

بارش باران موجب غافلگیری مردم و خوشحالی کشاورزان این شهرستان شده و از صبح امروز تا کنون به طور میانگین حدود پنج میلی متر بارندگی رخ داده است.

بنابر اعلام اداره هواشناسی مراغه، سامانه بارشی از جنوب غربی کشور وارد این منطقه شده و تا شامگاه روز دوشنبه در این شهرستان پایدار خواهد بود.

براساس پیش بینی این اداره، هوای این شهرستان در 24 ساعت آینده ابری گاهی با رگبار، تگرگ، آذرخش و مه رقیق همراه خواهد شد و در روز یکشنبه نیز جوی نسبتا آرام پیش بینی می شود و از صبح دوشنبه نیز شدت ابرها افزایش یافته و بارش ها شدت می گیرد.

اداره هواشناسی مراغه دمای کنونی هوای این شهرستان را 12 درجه بالای صفر گزارش کرده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته 9درجه کاهش یافته است.

در سال زراعی جاری 255 میلی متر بارندگی در مراغه رخ داده که این بارندگی ها در مدت مشابه سال زراعی گذشته 204 میلیمتر بود.

با وجود رسیدن میزان بارش ها در مراغه به بیش از 250 میلی متر در سال زراعی جاری، برخی از کارشناسان این شهرستان بر این باورند که بارش ها، نسبت به بارش های سال های گذشته در افزایش آب سفره های زیر زمینی تاثیر چندانی نداشته است.

مراغه دارای حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود 21 هزار و 150 هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 22 فروردين 1394برچسب:, | 13:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |